donderdag 22 oktober 2015

Ik kocht 4 meter wol...

In de zomer heb ik een testversie gemaakt van een jaspatroon, want ik wilde een wollen winterjas voor mijzelf maken. De testversie was wel acceptabel, vond ik, dus die heb ik veel gedragen en wat veranderingen gepland voor de winterversie. Toen zag ik dit nieuwe patroon van mcCall en dacht: ja, dat wil ik! Tot ik ontdekte dat ik alleen al 30 euro kwijt was aan het patroon en verzendkosten. Thanks... but no thanks. Vooral omdat ik hem toch wat praktischer en warmer wilde hebben.

Dus er zat maar 1 ding op: zelf aan de slag met pen en papier.  En op zoek naar wol. Dat laatste loste zichzelf die middag vanzelf op toen ik prachtige 100% wol zag op de markt voor maar 9 euro per meter. Het mcCall patroon gaf aan dat ik in mijn maat 3.7 meter stof nodig had, dus ik dacht het op veilig te spelen en 4 meter te kopen.
Dat was inderdaad een hele veilige marge want nadat ik patroon had getekend, voering in elkaar had gezet als test, die prachtig bleek te zitten en ik zonder fouten en problemen een jas in elkaar naaide, had ik nog bijna 2 meter over... Wat ik daar mee deed volgt  later, nu eerst mijn jas even showen.


Hij is inmiddels  al een tijd in gebruik en ik ben er heel blij mee. Vooral nu mijn heerlijke warme Harlequin Hoodie van merino wol af is.  

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen