zondag 25 oktober 2015

Gepofte Charles

Ik kocht een patroon van Compagnie M en om een of andere duistere reden kocht ik er ineens 2. Ik heb nou eenmaal een zwak voor retrotuinbroekjes voor kleine jongetjes. Alleen... Ik heb geen klein jongetje. Mijn ooit kleine jongetje is inmiddels 13, langer dan ik en wenst geen tuinbroeken meer te dragen. Soms leen ik de zoontjes van vriendin om me uit te leven op jongenskleding. Maar goed,  geen kleine jongen bij de hand vandaag, maar gelukkig wel een klein meiske en een goed plan: een poftuinbroekje.
De hack was simpel. Het bovenlijf van the Charles Pants, maar dan met een pofbroekje er aan. Een pofbroekje is in feite gewoon een bizar brede broek met rimpels en boordjes, easy does it.  En de broek moest niet lang, maar kort en dan moest ik er natuurlijk ook gelijk even een shirtje en beenwarmers bij maken. Gewoon omdat het zondag is ofzo. En het is lekker vrolijk, heel lief en een beetje ondeugend, net als mijn moppie. De broek is expres een beetje op de groei zodat ze hem komende zomer ook nog lekker aan kan.

Het arme meisje in kwestie nam helaas gisteren een snoekduik uit de voordeur en viel vol met haar gezicht op de stoep. Dikke bult en schaafwonden over haar gezicht en ook nog snotverkouden. Gelukkig wilde ze haar nieuwe outfit wel aan en even buiten spelen op de glijbaan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen