zondag 25 oktober 2015

De Ileana hack x 2

Mocht het mensen nog niet zijn opgevallen; ik hou van patronen hacken. Echt. Er is zelden een patroon dat aan mijn eisen voldoet en ontkomt aan mijn enthousiaste stiften en schaar. Dus toen ik las over de wedstrijd van Compagnie M en de mogelijkheid om een patroon aan te passen, dacht ik: Jeej! Ja!
De kleine details waren dat ik geen patroon had van Compagnie M, eigenlijk geen patronen meer mocht kopen van mijzelf en mijn dames zeer riant in  de kleding zitten. En met zeer riant bedoel ik dat ik de was wel een maandje kan laten voor wat het is. Ik zou dus even niet meer voor ze naaien.
Details dus. Maar wie kan zo'n uitdaging nou weerstaan? En een draaijurk is altijd een succes, zelfs als je er al 1 of 2 na 10 gestopt met tellen hebt. Ileana it is dus.

Ik wilde ze net even wat klassieker en sjieker voor kleine prinsesjes; pofmouwen toegevoegd, een strikband in de taille  (nooit een overbodige luxe voor mijn smalle dames), dubbele laag bij de rokdelen, dochterlief wilde liever snaps dan een rits en het bovenlijf getailleerder gemaakt (zie opmerking bij de strikband).

Om de aanschaf van het nieuwe patroon patronen te compenseren mocht ik geen nieuwe stof kopen voor de jurkjes. Gelukkig had ik nog wel een of twee lapjes liggen, waaronder 2 (ok... 3 maar ik had er maar 2 nodig) met een toepasselijk roosjespatroon. Het was even zoeken naar een contrasterende stof want blijkbaar ben ik bijna door mijn stippen en ruitjes heen. 

Ik kon aan de slag. Patroon getekend, aangepast, geknipt, domme fouten gemaakt door slaaptekort en te  snel willen en ruzie gehad met  naaimachine. Echt ruzie of eigenlijk meer oorlog en dat terwijl we normaal best een goede verstandhouding hebben. Zo erg dat ik mijzelf een nieuw beste vriendje heb gekocht. Inmiddels was de vrede wel hersteld en kon ik rustig mijn jurken afmaken terwijl ik wacht op mijn nieuwe Pfaffje. 

En vandaag op deze druilerige dag liepen er 2 hele zomerse prinsesjes door het huis blij rondjes te draaien.


Een probleem met zo'n draaijurk... krijg je peuter maar s scherp op de foto. 


  


Gelukkig biedt het prachtige door opa gebouwde poppenhuis voldoende afleiding.






Gelukkig staan ze ook leuk met een shirtje eronder en hoeven we niet te wachten op zomers weer.
 

 

En de zusjes nog even samen. Zolang grote zus het nog fantastisch vindt om te matchen maak ik daar maar gebruik van. Het duurt vast niet lang meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen