maandag 4 mei 2015

De jas die ik al jaren wil maken...

Jaren geleden vond ik Avalon van Farbenmix niets. De breedte, de pofmouwen, het was allemaal nogal uit verhouding. En het gebrek aan kraag stoorde me. Tot ik een keer een grotere maat zag; die klopte wel! Nouja, afgezien van die kraag.... die miste ik nog steeds.


Toen was het een kwestie van geduldig afwachten tot oudste dochter eindelijk in een maat paste waarvan in dacht dat de verhoudingen wat beter klopten. Drie jaar later kon ik los en die kraag.... die tekende ik er lekker eigenwijs gewoon bij.
Het groene stofje met stippen was een restje en ik was wat aan het klooien met de roezels aan de onderkant omdat ik eigenlijk net te weinig had. Er moest een stukje los en geduld daarbij was vast een beter idee geweest want nu kreeg dit

Oeps!  Gelukkig gingen we toch al voor hysterisch bont dus met een applicatie tactisch weg kunnen werken. Geen scheur meer te bekennen.





Leuk zo'n jas met al die verschillende stofjes, maar op de markt hier kan je alleen stoffen per meter kopen en ik had dus nog meters over. What to do? 

Juist, nog een tas maken voor het kind. Ik wilde wat anders dan wat ik tot nu toe al had gemaakt dus zelf maar een patroon getekend. 


Ik ben blij met het eindresultaat en dochterlief ook! Dus dinsdag ging ze blij naar school in nieuwe jas met matchende tas.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen