vrijdag 10 april 2015

Jurkjes voor mama

De kinderen hebben kasten vol met prachtige jurken en rokken en jassen en nog veel meer. Ik ook, maar ik groei er toch iets minder snel uit (of althans dat hoop ik) en dus maar weer een keer voor mijzelf aan de slag gegaan. Aangezien ik geen patroon kon vinden in mijn maat dat aan mijn eisen voldeed, ben ik zelf maar aan het tekenen gegaan. Dit was het eerste resultaat.


De pop heeft iets minder rondborstig dan ik, dus bij mij vult hij wat beter op. Het voorpand zit gerimpeld op het rokdeel en wordt bovenaan door elastisch band gerimpeld. 

Omdat ik nogal te spreken was over mijn jurkje, trok ik nog wat lapjes en lintjes uit de kast en maakte er nog snel eentje. Aangezien ik maar een metertje van het appelstofje had en de paarse stippen een restje van een ander project was, moest ik creatief opdelen op de rug om uit te komen met de stof. 



Met een aantal grote restjes, Jolly als inspiratie en een kraagje en rimpelmouwtjes toegevoegd aan de bovenkant van de bekende Burda 7828, maakte ik nummer 3.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen