woensdag 14 november 2012

En toen was er ineens... Stilte...

Want er moest een naaikamer ingericht worden, er moesten vrienden verhuisd worden, we kregen allemaal buikgriep en en en en. Ohja, en ik was het kabeltje van de camera kwijt geraakt in het verhuizen van mijn naaispullen van de woonkamer naar mijn eigen naaiheiligdom. En hoe heerlijk is dat! De woonkamer is in een paar minuten opgeruimd, veel minder stoffig en niemand zeurt meer over de troep die mijn naaiwerk veroorzaakt. Dus om te beginnen de naaikamer zoals hij er zelden uitziet.





Op de foto zie je iets minder dan de helft van mijn tafel, dus dat is heerlijk veel ruimte om op te werken. Natuurlijk ook het een en ander genaaid in die nieuwe werkkamer, maar ik moet even heel diep in mijn geheugen graven was het allemaal was. In ieder geval een Amelie van Farbenmix van nicky velours voor DL. Ik versmal alle FM-patronen tegenwoordig standaard, maar eigenlijk vind ik hem nog steeds heel ruim zitten. Helaas kreeg ze ook nog flinke buikgriep en zit hij nu helemaal riant. Maar goed, dochterlief is er blij mee en noemt het haar knuffeljurk omdat hij zo heerlijk zacht is.



Verder was het plan om een tas voor mijzelf te maken, want mijn huidige tas valt bijna uit elkaar. Nou heb ik de afgelopen weken 3 tassen genaaid en ik heb zelf nog steeds geen nieuwe tas. Eerst kwam dochterlief achter mijn plan en vond dat zij eerst een tas mocht en daarna nog 2 cadeautjes. Het helpt niet dat ik niet uit de stoffencombinatie voor mijn eigen tas kom. Heel vervelend en iets waar ik toch eigenlijk nooit last van heb. Tijd om knopen door te haken. Hier in ieder geval de tas voor als mijn meisje straks naar school gaat. Het was heel gezellig om samen op de grond te zitten en lintjes en applicaties uit te kiezen. <3


Voor het liefste vriendje van mijn dochter en mijn nieuwe overbuurjongetje een beestenwinterjas.
En er was echt nog een hele stapel meer zoals een uitneembare voering van een draagjas, 4 dingen voor een swap, een paar jumpsuits en T-shirtjes en een heleboel kraamcadeautjes voor de babyboom in onze omgeving zoals deze jumpsuits
De rest zal ik jullie besparen en ik ga weer verder broeden op mijn tas. Of stiekem nog een jas maken voor dochterlief of beter nog, die 2 bestelde Elodiemeetsburda*getal*jurkjes maken. Als iemand toevallig weet waar Elodiepatronen zich graag verstoppen hou ik mij aanbevolen voor het antwoord.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen