zondag 1 juli 2012

Uilodie

Gisteren, toen ik eigenlijk ijverig met andere dingen bezig moest, was ik wat aan het rommelen tussen de stofrestjes en vond daar een shirtje voor dochterlief waar ik ooit aan begonnen was als eerste tricotprojectje. Uiteindelijk is dat, na wat kleine *kuch* frustraties van mijn kant, in de bak met restjes terecht gekomen. Deels omdat mijn tweelingnaald brak destijds en ik er niet nog een op voorraad had, deels omdat het gewoon niet lukte zoals ik wilde dat het lukte, maar vooral omdat ik, al naaiende, ontdekte dat ik het patroon niet mooi vond vallen. De overslag was te laag, het shirtje was echt nog veel te groot, etc.
Hoe dan ook, terug naar gisteravond toen ik dat onding weer zag liggen en tot de ontdekking kwam dat het bovenste gedeelte eigenlijk best goed gelukt was. En ik had nog wel wat van het stofje liggen en ik had net dit gekocht.


Ohja, en ik had eigenlijk geen tijd.

Genoeg redenen om de schaar in het truitje te zetten, wat rokdelen te knippen en er hopla, een Uilodie van te maken. Lekker met lange mouwen van lekker dikke tricot voor de winter. Want, eerlijk is eerlijk, het kind heeft momenteel echt te veel kleding.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen