donderdag 28 juni 2012

Zusjes vieren feest

Mijn overbuurmeisje is bijna jarig en kwam samen met haar moeder en tussen mijn stofjes en patroontjes rommelen om de perfecte feestjurk te vinden. Het werd een Elodie van een mooi dun katoentje met paarse roosjes. Zo maakte ik dus ineens mijn zesde Elodie in een week. Om het romantische effect van de jurk en het stofje helemaal af te maken is de jurk afgewerkt met een klein zacht roze kantje en een roze lintje met roosje.

Nou heeft buurmeisje een zusje en had ik nog een paar stukken van die stof over. Buurvrouw zag een matchend rokje wel zitten. Een Insa. Maar dat bleek nogal een uitdaging, want hoe dochter en ik ook ons best deden en schoven en draaiden met het patroondeel op de stukjes stof, verder dan 3 panden kwamen we niet en we hadden er 4 nodig. Het voorpand bestaat dus stiekem uit 2 delen, weggewerkt onder lintjes en een applicatie. Ook in Insa zit 4 meter kant en 2 roosjes.


En nog even samen. Morgen en overmogen is het feest, dus we duimen voor mooi weer!




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen